Deprecacions al Sant Àngel de la Guarda

Àngel de la Guarda
Catedral de Còrdova

Bon Àngel, a qui Déu m'ha confiat,
amic de la primera i de la darrera hora,
amic dels dies bons i dels dolents,
amic de tots els instants,
jo em poso sota la vostra protecció.

Company fidel,
germà estimat,
guardià vigilant,
mestre indulgent,
guia compassiu,
savi conseller,
celestial inspirador,
consolador caritatiu,
protector seguríssim,
generós benefactor,
representant de la divina Bondat,
feu-me dòcil als vostres consells.

Vós, que m'haveu acollit en ma naixença,
Vós que haveu cantat el meu baptisme,
Vós que m'haveu somrigut en el bressol,
Vós que us heu alegrat de ma innocència,
Vós que heu dirigit els meus primers passos,
no permeteu que em separi del bon camí.

Vós que em rebeu en vostres braços,
Vós que em cobriu amb vostres ales,
Vós que protegiu el meu repòs,
Vós que beneïu el meu treball,
Vós que recolliu les meves suors,
Vós que eixugueu les meves llàgrimes,
feu que sempre visqui agraït a la Providència divina.

Vós que dissipeu les meves temences,
Vós que m'enfortiu en la temptació,
Vós que combateu junt amb mi,
Vós que em feu triomfar del dimoni,
deu-me coratge contra els enemics de la meva ànima.

Vós que esteu al meu costat en el món,
Vós que em seguiu en la solitud,
Vós que em veieu nit i dia,
Vós que sou testimoni de les meves accions,
Vós que escriviu el diari de la meva vida,
aconseguiu-me la rectitud d'intenció.

Vós que em procureu la salut del cos,
Vós que em porteu la pau de l'ànima,
Vós que oferiu a Déu les meves pregàries,
Vós que sou ple de zel per la meva salut,
Vós que em recomaneu als sants del cel,
Vós que em voleu conduir a Déu,
Vós que m'obteniu totes les gràcies,
Vós que em desitgeu tots els béns,
feu que sigui sempre fidel a la gràcia divina.

Vós a qui sovint he contristat,
Vós que mai no m'haveu abandonat,
Vós que haveu plorat els meus desviaments,
Vós que us haveu alegrat del meu retorn,
Vós que m'haveu alegrat del meu retorn,
Vós que m'haveu amat, malgrat els meus defectes,
infoneu en la meva ànima el dolor dels meus pecats.

Vós a qui he d'estar tan agraït,
Vós a qui amo tendrament,
Vós en qui tinc plena confiança,
Vós a qui vull obeir fidelment,
Vós a qui vull sempre imitar,
Vós que sou la meva alegria aquí en la terra,
Vós que m'assistireu en la meva agonia,
Vós que repetireu a Déu la meva darrera voluntat,
Vós que m'introduireu en l'eternitat,
Vós que em visitareu en el purgatori,
Vós que m'anunciareu la meva deslliurança,
porteu la meva ànima al cel, a fi que us vegi finalment en la glòria i us beneeixi per tota l'eternitat.

- Pregueu per mi, Sant Àngel de la Guarda.
- A fi de que sigui digne de les promeses de Nostre Senyor Jesucrist.

Preguem: Déu omnipotent i etern, que en la vostra inefable bondat heu donat a cadascú de nosaltres, des de sa naixença, un guardià especial del seu cos i de la seva ànima; feu que sempre obeeixi a aquell a qui haveu encarregat que em guiés, per tal que per la seva intercessió i la vostra gràcia, mereixi anar en la seva companyia i la dels altres Àngels a contemplar-vos al cel en l'esplendor de la vostra glòria. Per Jesucrist nostre Senyor. Així sia.

.

Comentaris