A la Mare de Déu de Montserrat, de Joan Maragall

Majòlica de la Mare de Déu de Montserrat a Castelldaura. Premià de Dalt.

Ben d'a la vora - volia veure-us,
oh Verge negra - del blanc vestit!
Dalt de l'estrado - avui pujava
i us he guaitat de fit a fit
la dolça cara, -que m'ha deixat- tot enternit.

Més lluny us miro - quan a la tarda
canten els monjos - i els escolans,
i eixint del temple - m'hi giro encara,
i encara us miro - més lluny que abans.
A vostra casa - m'aficiono
i us hi entro a veure - sempre que hi passo,
com els aimants.

Surto de cara - a les vostres penyes
i en cada una - veig un ensaig
de vostra imatge...
Sou graciosa, - penya entre penyes:
reina us en faig.
Cerco entre elles - els camins vostres - i me n'hi vaig.

Els camins vostres - son plens de boira:
per los esquinços - guaita el cel blau...
Només hi trobo - boixos i mates
que humils floreixen - dintre la pau,
i aquelles volves, -que en diuen àngels,
i que s'hi assemblen -per lo silenci- del vol suau.

Com me corprenen - els cingles vostres!
Com m'esvaeixen - vostres abims!
Les aus que hi volen - son aus xiquetes,
les fonts que hi neixen - són regalims,
entre la boira - son cims de glòria - els vostres cims.

Tot jo m'encanto, - no sé el que em passa:
les vostres penyes - m'han encisat.
Potsê us mirava - massa a la vora
Mare de Déu de Montserrat.

Comentaris